<<
Civitas

Noć u muzeju 2024 - učenici u ulozi ambasadora građanskog obrazovanja

 

19.03.2025
 

Kada iskustvo postane inspiracija, znanje se širi dalje! Učenici iz tri škole – JU OŠ „Harmani II“ Bihać, Prva osnovna škola Srebrenik i Srednja strukovna škola Silvija Strahimira Kranjčevića Livno – preuzeli su ulogu voditelja i u svojim školama rekreirali radionice koje su prethodno pohađali u Muzeju Semberije u Bijeljini i Muzeju Hercegovine u Trebinju. Na taj način, postali su pravi ambasadori NuM programa, prenoseći stečena znanja svojim vršnjacima i dokazujući koliko je građansko obrazovanje moćno kada se prenosi kroz iskustvo.

U Bihaću – četiri koraka do promjene! Učenici osmog razreda JU OŠ "Harmani 2" Bihać odlučili su da rekreiraju sve četiri radionice iz Noći u muzeju u Bijeljini: „Promijenit ću svijet u 4 koraka“, „Čitam da bih razumio“, „Empatija na sceni“ i „Društvene igre starih Rimljana“. Učenici su kroz igre, dijalog i kreativne zadatke istraživali teme socijalne pravde, empatije i važnosti kritičkog mišljenja.

U Srebreniku – spoj Bijeljine i Trebinja kroz igru i umjetnost! Učenici JU Prva OŠ Srebrenik su rekreirali dvije radionice iz Muzeja Semberije i jednu iz Muzeja Hercegovine: „Čitam da bih razumio“, „Društvene igre starih Rimljana“ i „Kreiraj svoju umjetnost“. Kroz igru, crtanje i promišljanje o književnim likovima, istraživali su uticaj društvenih igara na socijalnu interakciju i analizirali priču Isaka Samokovlije „Mirjamina kosa“, povezujući je s temama diskriminacije i empatije.

U Livnu – kad su golubovi nosili poštu! Učenici Srednje strukovne škole Silvija Strahimira Kranjčevića prenijeli su duh muzejske pedagogije kroz radionice „Vez i zlatovez“ i „Kad su golubovi nosili poštu“. Inspirisani pričom o jedinoj sačuvanoj austrougarskoj golubarskoj poštanskoj stanici u Trebinju, učili su o starim načinima komuniciranja i očuvanju kulturne baštine. Njihovi najbolji radovi su izloženi u školi, dodatno podstičući interes za naslijeđe i kulturni identitet.

Zašto je ovo važno? Kroz NuM program, učenici ne samo da istražuju kulturnu baštinu, već uče šta znači biti aktivan građanin – kako kroz umjetnost, tako kroz diskusiju, istraživanje i saradnju. Radionice su pokazale da znanje nije statično, već da živi i razvija se kroz dijalog i angažman.

Hvala svim učesnicima i nastavnicima koji su pokazali da građansko obrazovanje ne završava u muzeju – ono nastavlja da raste u učionicama, među vršnjacima i u cijeloj zajednici!

0 0
<<